Robotklynge om rekruttering
Marts 13, 2018, Odense
Gennem januar og februar har robot- og automationsaktører arbejdet på rekruttering af talent og udvekslet erfaring inden for rekruttering. Derudover har marketingfolk på kryds og tværs af robotklyngen skabt et fælles employer brand, der fremadrettet skal give robotklyngen et godt billede udadtil og gøre det lettere at tiltrække talentmassen.
Gibotech var naturligvis også repræsenteret på de to workshops, hvor skabelonen for en employer brand kampagne blev lavet sammen med marketingfolk fra nogle af de andre automationsvirksomheder i klyngen, medarbejdere fra Odense Robotics og core:workers.
Samarbejde
glæder alle
‘Det var nogle spændende dage med gode idéer og perspektiver på bordet. Vi er rigtig mange virksomheder i klyngen, der oplever de samme problemstillinger, når det kommer til rekruttering. Der er også mange virksomheder, som ikke har ressourcer til at lave store rekrutteringstiltag, og derfor skal denne kampagne gøre os stærkere sammen,’ lyder det fra Jeanne Bo Aarhus, marketingkoordinator, Gibotech.
‘Vi ved, at den største barriere for vækst er manglen på talent. Med en stor efterspørgsel på ingeniører og teknologiske talenter på et globalt plan og den stigende konkurrence fra store virksomheder kan vi tage et ekstra skridt i kampen om talentmassen ved at brande os som en stor vækstklynge med attraktive karrieremuligheder, siger Mikkel Christoffersen, business manager for Odense Robotics.’