Robotklynge om rekruttering

Marts 13, 2018, Odense 
 
Gennem januar og februar har robot- og auto­ma­tions­ak­tører arbejdet på rekrut­tering af talent og udvekslet erfaring inden for rekrut­tering. Derudover har marke­tingfolk på kryds og tværs af robot­klyngen skabt et fælles employer brand, der fremad­rettet skal give robot­klyngen et godt billede udadtil og gøre det lettere at tiltrække talent­massen. Gibotech var natur­ligvis også repræ­sen­teret på de to workshops, hvor skabe­lonen for en employer brand kampagne blev lavet sammen med marke­tingfolk fra nogle af de andre auto­ma­tions­virk­som­heder i klyngen, medar­bejdere fra Odense Robotics og core:workers.
 

Samarbejde 

glæder alle

‘Det var nogle spæn­dende dage med gode idéer og perspek­tiver på bordet. Vi er rigtig mange virk­som­heder i klyngen, der oplever de samme problem­stil­linger, når det kommer til rekrut­tering. Der er også mange virk­som­heder, som ikke har ressourcer til at lave store rekrut­te­rings­tiltag, og derfor skal denne kampagne gøre os stærkere sammen,’ lyder det fra Jeanne Bo Aarhus, marke­ting­ko­or­di­nator, Gibotech. ‘Vi ved, at den største barriere for vækst er manglen på talent. Med en stor efter­spørgsel på inge­niører og tekno­lo­giske talenter på et globalt plan og den stigende konkur­rence fra store virk­som­heder kan vi tage et ekstra skridt i kampen om talent­massen ved at brande os som en stor vækst­klynge med attraktive karri­e­re­mu­lig­heder, siger Mikkel Christoffersen, business manager for Odense Robotics.’ 

På Gensyn i Gibotech